Ce este "o carte buna"?

Buna fetelor!

Libris ne provoaca din nou. Aceasta librarie online, acest univers de carti online ne provoaca de data aceasta cu intrebarea "Ce este o carte buna?"

O carte buna va fi intotdeauna un titlu subiectiv. Pentru mine o carte poate fi pe primul loc, iar pentru alte persoane poate sa nu fie pe plac.
Dar raspunsul la intrebarea celor de la Libris, cred ca este acelasi pentru toata lumea. Daca nu exact la fel, cel putin in linii generale.

Pentru mine, o carte buna este aceea care nu imi permite sa o las din mana pana nu o termin. Este cartea care ma face sa plang, sau sa rand alaturi de personaje. Este cartea care ma invata cum sa traiesc anumite sentimente. Atunci cand citesc, imi doresc sa cresc alaturi de personaje, sa imbatranesc alaturi de ele. Imi doresc sa traiesc primul sarut sau prima zi de scoala, prima intalnire sau alte intamplari.
Atunci cand simt actiunea cum imi curge prin vene, atunci cand vad cu ochii mintii cum actiunea se precipita si parca si eu alerg impreuna cu personajele, atunci aceea este o carte buna pentru mine. 
Imi doresc sa descopar cat mai multe carti care sa ma faca sa nu mai vreau sa dorm, sa vreau sa citesc non stop, dar nu pentru a termina cartea ci doar pentru ca imi doresc sa stau cat mai mult timp alaturi de personaje si sa traiesc alaturi de ele toate sentimentele. 
O carte buna, este aceea care ma face sa imi doresc sa astept cateva zile dupa terminarea ei. Sa astept cateva zile inainte de a ma apuca de alta carte. Sa astept ca totul sa se sedimenteze. Sa imi para rau ca s-a terminat, sa imi doresc sa o recitesc, iar si iar. Sa vreau sa citesc o continuare, sau o carte exact pe acelasi stil, sa ma faca sa imi doresc sa citesc toate cartile autorului respectiv.
O carte buna este o carte pe care o pastrez in suflet si din care sunt in stare sa ofer citate fara ca macar sa imi propun asta. O carte din care imi amintesc pasaje intregi, imi amintesc personajele, exact asa cum sunt ele.

O carte potrivita pentru mine este aceea care ma face sa visez cu ochii deschisi si care ma face sa simt ca mi se desfasoara un film prin fata ochilor, pe masura ce citesc. Este cartea ce nu vreau sa se termine. Chiar daca imi doresc sa citesc continuu, vreau ca paginile sa nu se sfarseasca si ca actiunea sa dureze la infinit. Este cartea de care nu m-as plictisi niciodata, chiar daca as reciti-o in fiecare an sau in fiecare luna. 

Imi place sa citesc si vreau sa gasesc "frumosul" in fiecare carte. De multe ori citesc si romane doar din obisnuinta dar nu pot spune despre ele ca sunt carti bune in adevaratul sens al cuvantului.
O carte buna trebuie sa intruneasca toate calitatile descrise mai sus. Am intalnit pana acum cateva carti bune, dar nu seamana una cu cealalta. Fiecare are altceva care ma atrage si care ma face sa simt ca imi doresc sa citesc non stop.

Pentru voi ce este o carte buna?


Comentarii

  1. In general sunt de acord cu ce ai scris si tu...;)
    O carte buna pentru mine e cea care reuseste sa ma faca sa vizualizez continutul...am citit carti in care ma incurcam de la primele randuri,si nu puteam "vedea" nimic,astfel neintelegand nimic din ea...;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da.. :))) mi s-a mai intamplat si mie. De obicei incerc sa perseverez si sa descalcesc itele.. :)) dar oricum acele carti nu sunt printre preferatele mele
      pupici!

      Ștergere
  2. e interesant subiectul postarii. si eu considera ca o carte buna e cea pe care n-o poti lasa din mana si pe care o poti reciti de nenumarate ori fara sa te plictisesti.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Un concealer de calitate ascunde imperfectiunile tenului

Recenzie Carte si Film: Baiatul cu Pijamale in Dungi

CONCURS ANIVERSAR - 2 ANI de BLOGGING