Cartea săptămânii: Suflete Pereche

 Bună fetelor!
 Știu că iar am întârziat cu recenzia, dar am vrut să termin de citit această carte pentre că pe multe v-am făcut curioase de la manichiura de săptămâna trecută, care a fost inspirată chiar din ea.
 Am terminat-o ieri iar astăzi sunt încă în pauză pentru că trebuie să se sedimenteze toate sentimentele pe care le-am trăit alături de Rosie și Alex. 
 Știam cum scrie Cecelia Ahern încă de la P.S. Te iubesc așa că atunci când am avut ocazia să citesc și această carte, scrisă tot de ea, știam cam la ce să mă aștept. Știam că va fi o carte superbă, plină de sentimente frumoase, o carte sensibilă și care își va găsi imediat un loc în sufletul meu. A devenit una din cărțile mele preferate și cred că așa va rămâne de acum înainte.

 Cartea este specială chiar prin modul în care este scris. V-am făcut curioase, nu-i așa? Păi este concepută doar din bilețele, scrisori și mailuri trimise între personaje, în principal între Alex și Rosie, cele două suflete pereche. Mi-a plăcut mult aeasta modalitate de realizare a cărții, pentru că am asistat la un continuu dialog între personaje. Nu am avut parte de descrieri fără limită sau de pasaje care să mă facă să îmi pierd interesul.

 Romanul începe cu un bilețel pe care Rosie i-l trimite lui Alex, prietenul ei cel mai bun, pentru a-l invita la aniversarea celor 7 anișori.
 Cei doi continuă să îți trimită mesaje aproape zilnic, până când Alex este nevoit să se mute într-o altă țară, pentru că tatăl sau își găsește un job mai bun. Dar legătură dintre el și Rosie nu se rupe, cei doi fiind conectați. La terminarea liceului, ea este hotărâtă să plece în Boston (acolo unde este Alex) pentru a urma facultatea. Dar până acolo, mai trebuie să treacă de balul de absolvire, o seară care îi va schimba definitiv viața.
 Nu mai pleacă în Boston pentru că apare o nouă persoană în viața ei, și astfel Alex ajunge să se căsătorească. Rosie suferă, dar nu își dă seama că îl iubește, consideră doar că îi pare rău pentru că își pierde cel mai bun prieten. După mai mulți ani, Rosie se căsătorește și ea, dar Alex divorțează, cei doi nereușind să se sincronizeze. 

 Nu vreau să vă spun mai multe pentru că probabil anticipați finalul, dar cei doi trec prin atât de multe până ajung să fie împreună, încât am sorbit pur și simplu fiecare mesaj pe care ei și-l trimiteau.
 După nu mai puțin de 50 de ani, Alex are curajul să îi spună încă o dată (veți vedea de ce spun "încă o dată" dacă veți citi) ce simte pentru ea, și abia acum, după atâția ani, cei doi reușesc să rămână împreună.

 "Rosie citi scrisoarea pentru ultima oară, o impături în patru și o strecură înapoi în plicul ei. Își plimbă ochii peste colecția de scrisori, felicitări, e-mail-uri și mesaje de pe chat scoase la imprimantă, faxuri și bilețele din școală. Erau cu sutele și erau împrăștiate pe jos, fiecare cu povestea ei de bucurie sau tristețe, fiecare scrisoare reprezentând o parte din viața ei."

 O carte care deși cu un final previzibil, mi-a dăruit foarte multe emoții și am citit cu interes fiecare pagină. Chiar dacă știam că cei doi vor fi împreună, cu fiecare obstacol care se ivea între ei, parcă și eu sufeream. Îmi doream mult să fie fericiți pentru că erau într-adevăr suflete pereche. Mă întrebam de fiecare dată "Oare cât mai pot rezista?", "Oare când vor fi împreună?" și mi-a părut sincer rău de fiecare dată când sincronizarea dintre ei era inexistentă. Când Alex realiza că o iubește pe Rosie, ea se căsătorea, când ea divorța, se căsătorea el, și tot așa. 

 E o carte pe care o recomand din tot sufletul. Se citește ușor și vă oferă o mulțime de stări. De la bucurie la tristețe și de la iubire la comedie, totul se regăsește din belșug în Suflete Pereche.  O poveste care ne învață că adevăratele sufletele pereche vor fi împreună oricât de greu le va fi în viață și ele se vor regăsi intotdeuna, chiar dacă aproape totul le este împotrivă.
 
 Găsiți cartea și în această librărie online la prețul de doar 22,41 lei. Găsiți tot aici și o mulțime de alte cărți la prețuri destul de mici, precum și cărți în engleză.




Comentarii

  1. O ampe wishlist.
    Doresc sa citesc toate cartile Ceceliei. :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu vreau sa ii citesc toate cartile.. :D
      imi place foarte mult cum scrie
      pupici!

      Ștergere
  2. femeia asta pare ca are un fix cu scrisorile :)). tot despre ele scrie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da.. :D sunt curioasa daca pastreaza traditia si in alte carti.. :)
      pupici!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Un concealer de calitate ascunde imperfectiunile tenului

Recenzie Carte si Film: Baiatul cu Pijamale in Dungi

CONCURS ANIVERSAR - 2 ANI de BLOGGING