Recenzie Carte si Film: Baiatul cu Pijamale in Dungi

Buna dimineata, fete frumoase!
Astazi am un bonus pentru voi. :) Daca v-am obisnuit ca joi sa avem parte de o recenzie de carte, iata ca astazi m-am gandit sa imbin doua postari intr-una singura si sa vorbesc putin despre asemanarile si deosebirile dintre carte si ecranizarea sa. :)

Ultima carte pe care am citit-o si cea despre care vorbim astazi, este Baiatul cu Pijamale in Dungi, o carte scrisa de John Boyne, un scriitor irlandez, nascut la Dublin.


Imi doream de multa vreme sa citesc aceasta carte. O aveam in cos de cateva luni bune, dar de fiecare data am ales altceva. Insa iata ca i-a venit si ei randul.
E o carte frumos scrisa, care se citeste rapid. Eu am terminat-o intr-o singura zi si nu am citit continuu. Asa ca e perfecta pentru o zi de relaxare.

Actiunea din carte are loc in perioada celui de-al doilea Razboi Mondial, in Germania si mai apoi in Polonia.
Bruno este un baietel de 9 ani, ce isi doreste sa devina explorator si oriunde merge, exploreaza tot ceea ce exista in jur. Acest hobby al sau va duce la multe descoperiri si va duce la evenimentele din finalul cartii.

Aparent, Bruno are o familie frumoasa, un tata pe care il admira si caruia ii poarta un respect enorm, o mama care ii e mereu alaturi oricand are nevoie de ajutor si o sora mai mare, care uneori ii e inamic iar alteori un prieten de nadejde.

Ii place casa in care locuiesc si are multe cotloane de explorat. Are prieteni in acest oras, ii are alaturi pe bunicii sai, asa ca nu si-ar dori niciodata sa se mute.

Insa nu totul depinde de el. Tatal lui Bruno, soldat de meserie, primeste o avansare la locul de munca si astfel, toata familia trebuie sa se mute in Polonia, intr-un mic orasel despre care Bruno nu stie nimic.

De la fereastra camerei sale, baietelul vede o ferma unde lucreaza multi oameni in pijamale. Totul i se pare ciudat asa ca merge sa exploreze imprejurimile. Pentru ca nimeni nu ii ofera raspunsurile pe care le cere, merge singur sa afle ce se ascunde in acea ferma.

Langa gard, il va intalni pe Shmuel, un baietel de aceeasi varsta cu Bruno, imbracat si el in pijamale in dungi, la fel ca toti ceilalti oameni care traiesc de partea cealalata a gardului.
De aici va incepe declinul inocentei lui Bruno. Va incepe declinul increderii pe care o poarta tuturor celor din familia sa si mai ales increderea in tatal sau.

Bruno are multe intrebari si chiar daca e doar un baietel, Shmuel ii ofera mai multe raspunsuri decat ceilalti membri ai familiei.

Mi s-a parut un roman foarte bun care poate parea pueril la inceput dar care devine profund pe masura ce inaintezi. Finalul a fost total neasteptat pentru mine, foarte bine construit de altfel.

Mi-a transmis o multime de sentimente si m-a facut curioasa cu fiecare capitol. Tocmai acesta e motivul pentru care am reusit sa citesc atat de rapid.

Despre film pot spune ca mi-a placut foarte mult. Face parte din categoria ecranizarilor reusite, cel putin din punctul meu de vedere. Au fost mici modificari pe la unele nume ale personajelor, cat si in ceea ce priveste varsta lui Bruno, dar per asamblu a fost un film foarte bun.


A urmat foarte fidel detaliile din carte si asta m-a bucurat foarte mult. Desi initial mi s-a parut ca tatal din film e putin mai tolerant decat cel din carte, mi-am dat seama ulterior ca nu e tocmai adevarat. :)
Bruno a fost interpretat foarte bine si mi-a transmis exact inocenta si puritatea personajului sau, asa cum mi-l imaginam si dupa ce am citit cartea.

Daca v-am facut curiosi, sa stiti ca gasiti aceasta carte in aceasta librarie online, la pretul de doar 13.79 lei. Iar daca vreti sa aflati povestea aceasta intr-un mod mai rapid, puteti urmari filmul pentru ca este destul de bun. :)

Si pentru ca mereu va fac recomandari si de alte recenzii, va spun ca si astazi puteti citi despre carti pe blogul prietenei mele Gabi.




Comentarii

  1. De mult imi doresc sa citesc aceasta carte :-D Am cautat-o de cateva ori prin librarii si am ajuns sa ma dau batuta. Filmul mi s-a parut extraordinar. La final am plans cu lacrimi de crocodil :-(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este o carte impresionanta si filmul reda foarte bine actiunea. Poate ai noroc si o mai gasesti la Libris. :)
      pupici!

      Ștergere
  2. Si pe lista mea e cartea asta de ceva vreme, dar la fel ca tine, am tot amanat-o. Cred ca si la mine ii vine curand randul! Mi-e teama sa ma uit la film, ma impresioneaza foarte tare povestile din vremea Holocaustului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu-ti fie teama. E un film bun si ar fi o pierdere sa nu il vezi. Acelasi lucru il spun si despre carte. :D
      pupici!

      Ștergere
  3. Am citit si eu cartea si mi-au cam dat lacrimile pe final...o sa caut si filmul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca si tie ti-a placut. :)
      sper sa iti placa si filmul.
      pupici

      Ștergere
  4. subiectul mi s-ar potrivi, dar sunt curioasa daca si stilul de scriere m-ar acapara :).

    RăspundețiȘtergere
  5. Poți să postezi videoclipul tău și pe youtube și să cumperi like-uri și vizualizări de aici https://viplikes.ro

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Un concealer de calitate ascunde imperfectiunile tenului

CONCURS ANIVERSAR - 2 ANI de BLOGGING